دوره 8، شماره 34 - ( 1390 )                   جلد 8 شماره 34 صفحات 130-121 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Public acceptance modeling of voluminous bread packaging with Nano Films. FSCT 2011; 8 (34) :121-130
URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-8288-fa.html
مدل سازی میزان پذیرش عمومی نان حجیم قالبی بسته بندی شده در انواع فیلم های نانویی. مجله علوم و صنایع غذایی ایران. 1390; 8 (34) :121-130

URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-8288-fa.html


چکیده:   (4790 مشاهده)
چکیده در سال­های اخیر به طور گسترده از فناوری نانو در بسته­بندی محصولات غذایی استفاده شده است. افزایش اطلاعات عمومی پیرامون نانوتکنولوژی، نقشی تعیین­کننده در تشخیص این پیشرفت صنعتی داشته است. با توجه به اینکه مقادیر متغیرهای مورد اندازه­گیری در بعضی از کشورها در دسترس نمی­باشد (داده­های گمشده)، می­توان رویه­های گوناگونی را برای دستیابی به این داده­ها مورد توجه قرار داد. در واقع در چنین رویه­هایی با کنار گذاشتن آزمودنی­های دارای داده­های گمشده، تحلیل انجام می­گیرد. در این پژوهش، چگونگی ایجاد تمایل به مصرف نان بسته­بندی شده در انواع فیلم­های نانو برای تدوین مدل ساختاری میزان پذیرش عمومی نان حجیم مورد بررسی قرار گرفت و عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به مصرف این محصول بررسی شد. شرکت کنندگان اطلاعاتی راجع به فناوری نانو شامل مزایا ومعایب استفاده از آن و اطلاعات ویژه­ای در مورد سه نوع فیلم نانو مورد استفاده برای بسته­بندی نان حجیم قالبی دریافت کردند. نتایج بررسی نشان داد در مجموع، شرکت­کنندگان در مصرف نان بسته­بندی شده با فیلم­های نانو دچار تردید بودند. با این وجود، بسته­بندی­های نانو بسیار مناسب­تر از بسته بندی معمولی ارزیابی شد. نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل مدل­های پیشنهادی نشان داد که گسترش اطلاعات عمومی، مهمترین فاکتور در قبول و مصرف محصولات جدید می­باشد. نتایج حاکی از آن بود که ارایه مزایا و معایب محصول به مصرف کننده بسیار مهم می­باشد. همچنین نتایج نشان داد که بیان مزایا، مهمترین عامل در تشویق مردم به مصرف نان بسته بندی شده در فیلم­های نانو می­باشد.
متن کامل [PDF 280 kb]   (2958 دریافت)    

دریافت: 1388/11/23 | پذیرش: 1389/3/1 | انتشار: 1390/12/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.