دوره 11، شماره 42 - ( 1393 )                   جلد 11 شماره 42 صفحات 42-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of visual and informational packaging factors on repurchasing intention of edible items Motameni, A. 1, Moradi, H. 2, 3, Hemmati, A. 4 , Hashemzade, A. 2, Moradi, V. 5. FSCT 2014; 11 (42) :31-42
URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-7012-fa.html
تأثیر عوامل بصری و اطلاعاتی بسته بندی بر گرایش به خرید مجدد مواد غذایی علیرضا موتمنی1، هادی مرادی2و 3، امین همتی4 ، آناهیتا هاشم زاده 2، وحید مرادی5. مجله علوم و صنایع غذایی ایران. 1393; 11 (42) :31-42

URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-7012-fa.html


چکیده:   (9477 مشاهده)
چکیده بسته بندی یکی از عوامل مهم در زمینه بازاریابی کالا تلقی می گردد. با توجه رشد صنعت و پیدایش تکنولوژی در زمینه­های مختلف تولیدی، صنعت بسته بندی نیز از این موضوع بی بهره نبوده و سهم تکنولوژی در ارتقاء این صنعت بسیار حیاتی می­باشد. بسته بندی محصول، ترکیبی از عناصر گوناگون است که هر کدام از آن­ها می­توانند در ایجاد تصویر مشخص در ذهن مصرف کننده موثر باشند. تحقیق حاضر به بررسی عوامل تأثیر گذار بسته بندی در قالب عوامل بصری و اطلاعاتی بر گرایش به خرید مشتریان در صنعت مواد غذایی در سطح شهر سمنان پرداخته است. بدین منظور با استفاده از پرسشنامه به جمع آوری داده های تحقیق پرداخته و با استفاده از روش تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر به آزمون فرضیات پرداخته شد. از بین عوامل بصری و اطلاعاتی، اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی و شکل و اندازه بیشترین تأثیر را بر گرایش به خرید مجدد مشتریان اعمال می­نماید. لازم به یادآوری است که عوامل بصری و اطلاعاتی بر کیفیت ادراکی مشتریان نیز تأثیر مستقیم و معنی داری دارند که این متغیر نیز به نوبه خود بر گرایش به خرید مشتریان تأثیر مستقیم دارد. با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیق و تطبیق آن با تحقیقات پیشین محققین پیشنهاد می­کنند که باید از این عوامل به بهترین نحو در ترفیعات فروش استفاده نمود، تا از این طریق توانست مشتریان وفادار به وجود آورد و فروش و در نتیجه سود آتی را تضمین نمود.  
متن کامل [PDF 239 kb]   (4240 دریافت)    

دریافت: 1390/3/8 | پذیرش: 1391/8/8 | انتشار: 1393/2/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.