دوره 13، شماره 59 - ( 1395 )                   جلد 13 شماره 59 صفحات 122-109 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sahaf Zadeh A, Mansoori F, Khodadad Hosseini S H, Kord Naij A. The impact of packaging dimensions on customer satisfaction and Involvement with emphasis on the mediating role of attitudes towards packaging. FSCT 0; 13 (59) :109-122
URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-11314-fa.html
صحاف زاده آتوسا، منصوری فرشته، خداداد حسینی سید حمید، کردنائیج اسداله. تأثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تأکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی. مجله علوم و صنایع غذایی ایران. 1395; 13 (59) :109-122

URL: http://fsct.modares.ac.ir/article-7-11314-fa.html


1- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
2- استادیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
3- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
4- دانشیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (5799 مشاهده)
چکیده به منظور بهره­برداری بهینه از مزایای بسته بندی در صنعت محصولات نوشیدنی لازم است تا مؤلفه ها و معیارهای مهم و تأثیرگذار در بسته بندی محصولات نوشیدنی بر اساس نظرات مصرف کنندگان شناسایی شده تا بتوان در برنامه ریزی ها و فعالیت های بازاریابی، آن ها را مد نظر قرار داد. با توجّه به اهمیت این  موضوع، تحقیق حاضر با هدف ارزیابی تأثیر ابعاد بسته­بندی بر نگرش مشتریان نسبت به بسته­بندی و تأثیر نگرش مشتریان بر رضایت و درگیری ذهنی خرید آنان انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان محصولات نوشیدنی شادلی در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدل­یابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند. یافته­های تحقیق حاکی از تأثیر معنی­دار ابعاد بسته­بندی نظیر «رنگ»، «جذابیت»، «شکل»، «درج اطلاعات محصول بر روی بسته­بندی»، «اندازه»، «جنس» و «مسائل بهداشتی» بر «نگرش مشتریان نسبت به بسته­بندی» و تأثیر معنی­دار «نگرش مشتریان نسبت به بسته­بندی» بر «رضایت» و «درگیری ذهنی خرید آنان» بود.
متن کامل [PDF 269 kb]   (2972 دریافت)    

دریافت: 1394/1/17 | پذیرش: 1394/7/17 | انتشار: 1395/11/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.